2024.......In 2024 zal er geen dagelijks gespinsel meer zijn…..

± 50 jaar gespinsels in 12 jaar hier gezet…. Op = op

Er is nog een restantje waarover nog nagedacht moet worden…. 

Zo nu en dan zal er nog wel iets verschijnen.

 

Dank aan Lut en K…, en andere, voor het regelmatig langskomen..

 

 

2023....Best wel een goed jaar... .maar aan alles komt een eind ............. Ook aan dit blog.....

2022 .... een zeer slecht begin .... het blijft aanmodderen.. Corona.... moeizaam jaar..

2021...... geen goed begin, .... 1 2 3+?! = Ayda !!!!

2020.. we gingen er weer voor … en toen corona !!! ... een verloren jaar .. of niet ...

2019 ..... een enerverend jaartje, met een mooi einde met de meiden.

2018 ..... Was een jaar van keuzes.

 

***************************
  
. 

Helaas zal/is mijn aanwezigheid op het WWW, stukken minder zijn.

Druk in Real life, met gevolg dat het niet meer bij te houden is in blogland, 4 honden vergen veel tijd... SORRY.

 

 

Ik dank ieder die langskomt en groet je !!!!

 

 

12 jul 2015

Evenwicht wil niet zeggen in balans.

6 opmerkingen:

gerdaYD zei

Ik zocht m’ n hele leven
het broze evenwicht
ik zocht zoals zovelen
in duisternis het licht
tussen m’ n hart en m’ n verstand
tussen de passie en de rede
ik zocht zoals de zwemmer moe
zoekt naar het vasteland

Ik zocht langs vele wegen
de vrede in m’ n hart
ik zocht zoals zovelen
raakte diep in mij verward
tussen vrees en overmoed
tussen m’ n dromen en verlangen
ik zocht zoals de zwerver moe
de rust in mijn gemoed

Ja, ik zocht m’ n hele leven
naar het evenwicht
ik zocht zoals zovelen
maar nergens was het licht
dat mij zou leiden naar
de rust in mijne zinnen
en al werd ik van het dwalen moe
dwalen was mijn lot

wie van ons heeft
de wijsheid heeft gevonden
en kan berusten in dit bestaan
wie van ons heeft
z’ n twijfels overwonnen
om te berusten in dit vreemd bestaan

Ja, ik zocht m’ n hele leven
het broze evenwicht
ik zocht zoals zovelen
in duisternis het licht
tussen m’ n hart en m’ n verstand
tussen de passie en de rede
ik zocht zoals de zwemmer moe
zoekt naar het vasteland

tussen m’ n hart en m’ n verstand
tussen de passie en de rede
ik zocht zoals de zwemmer moe
zoekt naar het vasteland
© Zjef Vanuytsel

Lutje zei

Je evenwicht bewaren is niet zo makkelijk als het lijkt. Als je zwaartepunt buiten je steunvlak komt, dan val je om. Waarom is dit zo moeilijk. Bij turnen is het allemaal een kwestie van in balans zijn.

Sjoerd zei

Het verschil zit hem in de interpretatie het betekent dus dat een massa uit evenwicht, maar in balans kan zijn. En dat als een massa in evenwicht is, hij automatisch ook in balans is.

Lies zei

Zeker niet... !
Lie(f)s.

Medium Marianne zei


Men kan het evenwicht balanceren maar niet het balans evenwichtig maken.

Rebbeltje ★ zei

Wat is taal toch een mooi iets ;)

Pagina's